۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

"دوستان" بین المللی ما، 91 "دشمن" را کشتند!!

اگست 200823



زنده یاد شاملو در حدود هژده سال پیش در سخنرانی ای در کلیفورنیای امریکا ضمن بحث های سودمند و ارزنده، یاددهانی کرد که دروغ بر سه نوع است: کوچک، بزرگ و آمار.
اینک پشت سر هم آمار می رسد: آمار سواد، آمار پوشش صحی، آمار کار، آمار عاید سرانه، آمار رشد اقتصادی و... که همه چه آماری درشت و قابل توجه ولی به گفته شاملو همه شاخدار اند.
به ادامه این آماربازی ها، جنایتبارترین آمار نیز وصله می شود، ولی این آمار سیر صعودی نه که سیر نزولی دارد. آمار مرگ "دشمنان" بوسیله "دوستان". "دوستان" بین المللی کرزی، ربانی، فهیم، سیاف، محقق، دوستم، خلیلی، احدی، اتمر، رامین، فرهنگ، یونس قانونی، عبدالله، عطا، پیرم قل، راکتی، علومی، رنجبر، نورزی، احمد ضیا مسعود، فاروق وردک و سایر جیمجیمجیم ها ( جاسوسان، جانیان، جلادان) "دشمنان" شان (مردم ستمدیده ما) ما را به رگبار می بندند و بعد با طیب خاطر می گویند که چیزی نشده است و همپالکی ها هم چینی بر پیشانی نمی اندازند و خواهان کشتار بیشتر "دشمنان" شان هستند.
خبر از مرگ 91 تن (آمار وزارت داخله که بدون شک دروغ است و بیشتر از این رقم باید باشد) در ولسوالی شیندند هرات به گوش می رسد. خبر دردناک و غمگین. 91 قلب تیرباران می شود و چشم هایشان مصلوب و سخن بر لب هایشان می خشکد و آرزوها و امیدهای شان پژمرده می شود. در این میان زنان و کودکان نیز در کنار مردان شان بر خاک می افتند و دوباره بر نمی گردند و رسانه های جهانی مرگ اینها را چنین تجلیل می کند: امروز در عملیات نیروهای ائتلاف ضد تروریسم در افغانستان بیشتر از 80 شورشی تروریست به قتل رسید و قصه تمام.

....و قصه تمام می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر